Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

11.7.2018

Kesäkuussa mainonta kasvoi 0,4 % vuoden 2017 kesäkuuhun verrattuna.

Mediamainontaansa lisäsivät kesäkuussa erityisesti finanssialan, öljy- ja energiayhtiöiden, elintarvikkeiden ja kosmetiikan mainostajat. Työpaikkailmoittelu laski -1,5 %.

Merkkimainonta kasvoi 2,0 %. Vähittäiskaupan mainonta laski -5,2 % ja luokiteltu ilmoittelu kasvoi 2,1 % vuoden 2017 kesäkuuhun verrattuna.

 KesäkuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-8,6-12,3
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-1,5-9,8
Painetut aikakauslehdet-11,2-8,5
Televisio1,00,8
Radiomainonta17,04,4
Ulkomainonta21,110,4
Elokuvamainonta16,42,8
Verkkomediamainonta2,14,8
Mediamainonta yhteensä0,4-2,4
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut-2,5-16,9
Finanssiala28,431,5
Elintarvikkeet8,26,4
Kosmetiikka5.5-14,0
Avoimet työpaikat-1,56,9

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.