Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

31.1.2017

Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainonta kasvoi 2,9 % vuoden 2015 joulukuuhun verrattuna.

Vähittäiskaupan mainonta perinteisissä medioissa laski joulukuussa 6 %. Luokiteltu ilmoittelu sen sijaan kasvoi 9,4 % ja merkkimainontaan investoitiin 7 % enemmän.
Mediamainontaansa lisäsivät joulukuussa erityisesti elintarvikkeiden, telepalveluiden sekä matkailualan mainostajat.

Mediamainonta 2016

 JoulukuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-4,1-4,4
Kaupunki- ja noutolehdet-10,5-5,9
Aikakauslehdet-6,3-9,7
Televisio7,0-1,1
Radiomainonta2,02,9
Ulkomainonta5,73,6
Elokuvamainonta117,413,0
Verkkomediamainonta19,213,6
Mediamainonta yhteensä2,9-0,2
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut16,310,8
Finanssiala-6,3-1,6
Vähittäiskauppa-6,03,0
Moottoriajoneuvot6,35,6
Avoimet työpaikat16,40,7

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.