Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

13.7.2017

Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainonta laski -5,2 % vuoden 2016 kesäkuuhun verrattuna.

Vähittäiskaupan mainonta perinteisissä medioissa laski kesäkuussa -22 % . Merkkimainonta kasvoi noin prosentin ja luokiteltu ilmoittelu 1,2 %. 
Mediamainontaansa lisäsivät kesäkuussa erityisesti finanssialan, matkailun sekä pukeutumisen mainostajat. 

Mediamainonta 2017

 KesäkuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-15,1-10,5
Kaupunki- ja noutolehdet-13,7-0,9
Aikakauslehdet-7,1-7,5
Televisio-4,1-6,5
Radiomainonta-1,62,2
Ulkomainonta18,112,6
Elokuvamainonta52,324,5
Verkkomediamainonta3,73,6
Mediamainonta yhteensä-5,2-3,9
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut-13,0-0,4
Finanssiala45,717,5
Vähittäiskauppa-22,0-15,7
Moottoriajoneuvot-1,93,1
Avoimet työpaikat15,77,9

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.