Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

21.9.2017

Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainonta kasvoi 1,2 % vuoden 2016 elokuuhun verrattuna.

Vähittäiskaupan mainonta perinteisissä medioissa laski elokuussa -4,9 % . Merkkimainontaan investoitiin 3,6 % ja luokiteltuun ilmoitteluun 2,6 % enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. 
Mediamainontaansa lisäsivät elokuussa erityisesti lääkkeiden, finanssialan sekä matkailualan mainostajat. 

Mediamainonta 2017

 ElokuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-10,3-11,2
Kaupunki- ja noutolehdet-7,9-2,0
Aikakauslehdet8,0-5,9
Televisio1,7-5,8
Radiomainonta14,83,2
Ulkomainonta17,513,0
Elokuvamainonta4,826,1
Verkkomediamainonta12,85,4
Mediamainonta yhteensä1,2-3,4
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut-40,2-7,7
Finanssiala33,222,0
Vähittäiskauppa-4,9-14,4
Moottoriajoneuvot-9,41,1
Avoimet työpaikat17,19,0

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.