Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

22.3.2017

Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainonta laski 6,9 % vuoden 2016 helmikuuhun verrattuna.

Vähittäiskaupan mainonta perinteisissä medioissa laski helmikuussa 18,8 % ja merkkimainonta 3,1 %. Luokiteltuun ilmoitteluun investoitiin 5,3 % vähemmän. 
Mediamainontaansa lisäsivät helmikuussa erityisesti finanssialan, pukeutumisen, öljy-ja energiayhtiöiden sekä moottoriajoneuvojen mainostajat.

Mediamainonta 2017

 HelmikuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-13,4-15,3
Kaupunki- ja noutolehdet-2,7-7,2
Aikakauslehdet-18,2-15,8
Televisio-9,9-5,3
Radiomainonta2,15,0
Ulkomainonta9,86,8
Elokuvamainonta29,921,1
Verkkomediamainonta2,96,9
Mediamainonta yhteensä-6,9-5,7
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut-1,021,2
Finanssiala32,515,5
Vähittäiskauppa-18,8-19,7
Moottoriajoneuvot1,80,7
Avoimet työpaikat-3,9-4,9

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.