Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

22.5.2017

Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainonta laski -2,6 % vuoden 2016 huhtikuuhun verrattuna.

Vähittäiskaupan mainonta perinteisissä medioissa laski huhtikuussa -12,3 % ja luokiteltu ilmoittelu väheni -3,3 %. Merkkimainonta sen sijaan kasvoi 1,7 %. 
Mediamainontaansa lisäsivät huhtikuussa erityisesti telepalveluiden sekä öljy- ja energiayhtiöiden mainostajat.

Mediamainonta 2017

 HuhtikuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-6,3-8,2
Kaupunki- ja noutolehdet1,51,7
Aikakauslehdet-20,9-11,1
Televisio-2,1-5,1
Radiomainonta-1,32,8
Ulkomainonta27,111,1
Elokuvamainonta3,628,5
Verkkomediamainonta0,45,5
Mediamainonta yhteensä-2,6-2,6
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut40,312,9
Finanssiala-2,19,2
Vähittäiskauppa-12,3-14,8
Moottoriajoneuvot-6,12,8
Avoimet työpaikat0,35,4

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.