Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

22.11.2017

Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainonta laski -0,5% vuoden 2016 lokakuuhun verrattuna.

Lokakuussa mediamainontaansa lisäsivät erityisesti öljy-ja energiayhtiöiden, finanssialan, matkailualan sekä lääkkeiden mainostajat. Työpaikkailmoittelu piristyi myös 21,5 %. Merkkimainonta kasvoi perinteisissä medioissa 1,5 %. Vähittäiskaupan mainonta väheni -6,1 % ja luokiteltuun ilmoitteluun investoitiin -0,7 % vähemmän.

Mediamainonta 2017

 LokakuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-11,9-11,2
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-7,4-2,3
Painetut aikakauslehdet-1,2-7,1
Televisio-1,2-5,1
Radiomainonta14,15,0
Ulkomainonta9,211,9
Elokuvamainonta57,831,6
Verkkomediamainonta11,16,3
Mediamainonta yhteensä-0,5-3,0
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut-29,2-13,7
Finanssiala28,824,4
Vähittäiskauppa-6,1-13,0
Moottoriajoneuvot-8,5-1,0
Avoimet työpaikat21,511,8

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.