Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

22.5.2018

Huhtikuussa mainonta laski -8,0 % vuoden 2017 huhtikuuhun verrattuna.

Mediamainontaansa lisäsivät huhtikuussa erityisesti finanssialan, pukeutumisen ja telepalveluiden mainostajat. Työpaikkailmoittelu kasvoi 3,5 %.

Merkkimainonta laski -6,7 % ja luokiteltu ilmoittelu -3,4 %. Vähittäiskauppa laski -14,7 % vuoden 2017 huhtikuuhun verrattuna.

Mediamainonta 2018

 HuhtikuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-21,6-14,3
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-20,1-12,5
Painetut aikakauslehdet-12,8-8,8
Televisio-4,8-1,0
Radiomainonta10,00,3
Ulkomainonta-8,45,5
Elokuvamainonta14,51,5
Verkkomediamainonta7,27,0
Mediamainonta yhteensä-8,0-3,9
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut9,4-24,4
Finanssiala38,633,0
Elintarvikkeet-4,95,4
Kosmetiikka1,9-11,9
Avoimet työpaikat3,57,4

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.