Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

20.4.2017

Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainonta laski 3,1 % vuoden 2016 maaliskuuhun verrattuna.

Vähittäiskaupan mainonta perinteisissä medioissa laski maaliskuussa 15,6 % ja merkkimainonta 0,1 %. Luokiteltu ilmoittelu kasvoi 6,1 % . 
Mediamainontaansa lisäsivät helmikuussa erityisesti finanssialan sekä moottoriajoneuvojen mainostajat.

Mediamainonta 2017

 MaaliskuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-11,0-13,7
Kaupunki- ja noutolehdet9,4-0,7
Aikakauslehdet-4,6-11,0
Televisio-8,0-6,3
Radiomainonta3,54,4
Ulkomainonta3,55,5
Elokuvamainonta73,736,8
Verkkomediamainonta8,17,4
Mediamainonta yhteensä-3,1-4,7
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut-15,44,3
Finanssiala9,112,8
Vähittäiskauppa-15,6-18,0
Moottoriajoneuvot10,23,9
Avoimet työpaikat32,05,8

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.