Mediamainonta laski -2,2 % vuoden 2017 kolmannella kvartaalilla

Heinä-syyskuussa 2017 mediamainonnan määrä laski -2,2 % suhteessa vuoden 2016 vastaavaan aikaan. Investoinnit perinteiseen mediamainontaan olivat vuoden kolmannen kvartaalin aikana noin 195 milj. €. Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen vertailukelpoisella mediavalikoimalla toteutettuun mediaseurantaan.

Mediamainonta mukaan lukien some- ja hakumainonta Q3/2017

IAB Finland kerää haku-, Facebook- ja YouTube-mainonnan tiedot kvartaaleittain. Täydennettäessä Kantar TNS:n kuukausittaista mediamainonnan seurantaa IAB keräämillä panostuksilla mainonnan määrä kolmannella kvartaalilla oli 237 milj. €. Kasvua oli noin prosentin verran vuoden 2016 kolmanteen kvartaaliin verrattuna. Hakumainonnan määrä kasvoi 5,4% ja mainonta sosiaalisissa medioissa peräti 38,8%.

 

Tiedote kokonaisuudessaan pdf-tiedostona >

 

Lisätietoja

Orvokki Tervo, puh. +358 40 561 2847, orvokki.tervo@kantar.com
Marja Honkaniemi, puh. +358 40 503 0632, marja.honkaniemi@kantar.com
Minna Rantanen, puh. +358 40 718 1066, minna.rantanen@kantar.com

 

Kategoria: 
Lehdistötiedote