Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

20.12.2017

Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainonta kasvoi 0,2 % vuoden 2016 marraskuuhun verrattuna.

Marraskuussa mediamainontaansa lisäsivät erityisesti pukeutumisen, moottoriajoneuvojen sekä vähittäiskaupan mainostajat. Työpaikkailmoittelu piristyi myös 16 %.

Merkkimainonta laski perinteisissä medioissa -1,3 %. Vähittäiskaupan mainonta kasvoi 0,5 % ja luokiteltu ilmoittelu 6,2 %.

Mediamainonta 2017

 MarraskuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-7,4-11,0
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-2,2-2,5
Painetut aikakauslehdet4,8-5,9
Televisio-4,1-5,0
Radiomainonta1,74,7
Ulkomainonta21,812,9
Elokuvamainonta9,329,1
Verkkomediamainonta10,66,6
Mediamainonta yhteensä0,2-2,8
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut-28,8-15,4
Finanssiala-9,219,5
Vähittäiskauppa0,5-11,8
Moottoriajoneuvot14,80,2
Avoimet työpaikat16,012,1

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.