Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

23.10.2017

Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainonta laski -3,1 % vuoden 2016 syyskuuhun verrattuna.

Syyskuussa mediamainontaansa lisäsivät erityisesti finanssialan, elintarvikkeiden sekä matkailualan mainostajat. Työpaikkailmoittelu piristyi myös 21,9 % verran.
Merkkimainonta laski perinteisissä medioissa -2,2 % ja vähittäiskaupan mainonta -10,1%. Luokiteltu ilmoittelu kasvoi 3,9 %.

Mediamainonta 2017

 SyyskuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-10,4-11,1
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-0,1-1,8
Painetut aikakauslehdet-18,2-7,9
Televisio-4,8-5,7
Radiomainonta10,74,0
Ulkomainonta4,012,3
Elokuvamainonta35,227,2
Verkkomediamainonta7,95,7
Mediamainonta yhteensä-3,1-3,4
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut-32,8-11,7
Finanssiala34,523,7
Vähittäiskauppa-10,1-13,9
Moottoriajoneuvot-6,80,0
Avoimet työpaikat21,910,5

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.