Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

20.4.2018

Maaliskuussa mainonta laski -3,3 % vuoden 2017 maaliskuuhun verrattuna.

Mediamainontaansa lisäsivät maaliskuussa erityisesti öljy- ja energiayhtiöt, elintarvike-,  finanssi- sekä matkailu- ja liikennealan mainostajat. Työpaikkailmoittelu kasvoi 2,6%.

Merkkimainonta laski -4,0 % ja vähittäiskaupan mainonta kasvoi 0,3 %. Luokiteltu ilmoittelu laski -5,6 %.

Mediamainonta 2018

 MaaliskuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-10,2-11,5
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-25,3-9,5
Painetut aikakauslehdet-9,8-7,2
Televisio4,10,5
Radiomainonta-5,1-3,7
Ulkomainonta6,011,1
Elokuvamainonta-11,5-1,8
Verkkomediamainonta5,26,9
Mediamainonta yhteensä-3,3-2,3
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut-42,9-35,4
Finanssiala26,830,6
Elintarvikkeet28,59,7
Kosmetiikka-14,2-16,2
Avoimet työpaikat2,68,6

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.