Asiakastyytyväisyys- ja sidosryhmätutkimus

Tunne sidosryhmäsi.

Hyvä tuote tai hyvä palvelu ei enää yksin takaa menestystä. On elintärkeää ymmärtää eri sidosryhmien odotuksia, vaatimuksia ja käsityksiä yrityksestä laajemminkin. Asiakkailla, työntekijöillä, osakkailla, tavarantoimittajilla, jälleenmyyjillä, medialla, järjestöillä ja muilla  sidosryhmillä on kullakin arvokasta tietoa ja näkemystä organisaation menestyksen rakennusaineiksi.

Meillä on apuvälineitä yrityksellesi, olipa tarpeesi

  • asiakassuhteiden lujittaminen
  • henkilöstön sitouttaminen
  • yrityskuvan kirkastaminen tai maineen vahvistaminen
  • vastuullisuuskuvan seuranta osana maineen johtamista 
  • muu suhdetoiminta.

 

Tutustu ratkaisuihimme.

Sidosryhmäsuhteiden johtaminen - TRI*M

Tarjoamme yrityksellesi apuvälineen eri sidosryhmäsuhteiden johtamiseen. Saat

  • välineen kehittää sidosryhmäsuhteita
  • havainnollisen kuvan yrityksen tilasta sidosryhmien näkökulmasta
  • tiivistyksen oleellisesta
  • räätälöidyn tutkimuksen yrityksen tavoitteiden ja toimintaympäristön lähtökohdista
  • yhteismitallisia tunnuslukuja
  • priorisoidut analyysit ylläpidettävistä vahvuuksista ja kehittämiskohteista
  • kattavat benchmarking-mahdollisuudet
  • helposti hyödynnettävät – käytännön toiminnaksi muutettavat – tulokset.

 

TRI*M on TNS:n validoima tutkimuksellinen lähestymistapa.

Kuinka lujia asiakassuhteesi ovat?

Tarkastelemme asiakassuhteiden lujuutta nykypäivän monimuotoisessa maailmassa.

On ymmärrettävä, mikä on tärkeää asiakkaalle. Yrityksen tuotteiden ja toiminnan laatu eri kosketuspisteissä ja eri kanavissa muodostaa asiakaskokemuksen ja on pohja asiakassuhteen lujuudelle. Se ei kuitenkaan yksin riitä. Jokaisen asiakkaan yksilöllinen konteksti sekä tuotteiden ja palvelujen tarjoajien kilpailuympäristö vaikuttaa siihen, kuinka eri vaihtoehdot koetaan ja mihin asiakaskokemus lopulta asemoituu. Vain yritykset, jotka kykenevät korkealaatuisen toiminnan lisäksi saavuttamaan vahvan preferenssiaseman asiakkaissaan menestyvät markkinoilla.

Kuinka moni asiakkuus on vaarassa, koska asiakassuhde ei ole riittävän vahva?

Asiakkaat voidaan ryhmitellä sen mukaan, kuinka vahva suhde heillä on yritykseen. Erityisesti jos asiakassuhde ei ole luja, tarjolla olevat muut vaihtoehdot voivat houkutella vaihtamaan. Siksi on tärkeää saada selville, mihin asioihin asiakassuhteen lujuus perustuu - mitkä asiat vahvistavat, mitkä heikentävät sitä.

Kysy lisää asiakastyytyväisyystutkimuksistamme!

Touchpointien johtamisella kestäviin ja kannattaviin asiakassuhteisiin - TRI*M

Kuinka hallita asiakassuhdetta monikanavaisessa maailmassa?

TRI*M tuottaa täyden ymmärryksen asiakkaiden tarpeista ja prioriteeteista. Se auttaa tunnistamaan touchpointit, jotka ohjaavat lujiin ja tuottoisiin asiakassuhteisiin.

 

 

  • Kuinka optimoida monikanavaisia kokemuksia?
  • Millä touchpointeilla on eniten merkitystä asiakkaillesi ja mihin yrityksesi tulisi keskittää panostukset?
  • Kuinka varmistaa systemaattisesti positiiviset asiakaskokemukset eri touchpointeissa?
  • Kuinka tuottaa sellaisia asiakkaiden emootioihin vetoavia asiakaskokemuksia, jotka varmistavat yrityksesi preferoimisen?

 

Lisätietoja Sirkka Paronen, etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

Yrityksen maine - miten eri sidosryhmät näkevät yrityksesi?

Tukeeko yrityksesi maine kasvua?

Hyvä maine:

  • Houkuttelee uusia ja sitouttaa nykyisiä asiakkaita.
  • Vahvistaa työnantajamielikuvaa ja sitouttaa osaavia työntekijöitä.
  • Edistää yhteistyösuhteiden syntyä ja vahvistaa nykyisiä kumppanuuksia, alentaa hintaherkkyyttä.
  • Lisää houkuttelevuutta sijoittajien ja osakkeenomistajien keskuudessa.
  • Tukee positiivista julkisuutta mediassa ja julkisessa keskustelussa.
  • Vahvistaa yrityksen vetovoimaa ja aikaansaa positiivisen kierteen, joka edistää edelleen median, vaikuttajien, asiakkaiden ja muiden avainsidosryhmien tukea yritykselle. 

 

Tutkittu tieto yrityksen ja maineen johtamisen tukena

Riippumatta siitä, onko tarve kehittää, rakentaa, vakiinnuttaa tai uudelleen rakentaa mainetta, TNS:n maineenhallinnan tutkimustyökalut tarjoavat suuntaviivat sidosryhmävuoropuhelun johtamiseen. Systemaattinen toiminnasta viestiminen ja maineen mittaaminen ovat avainasemassa yrityksen kilpailukyvyn ja maineen ylläpitämisessä ja kehittämisessä.

Kysy lisää mainetutkimuksistamme!

Yritysten maine ja vastuullisuus Suomessa

Millä tasolla yrityksen maine on kuluttajien silmissä? Kuinka yritys menestyy muihin alan yrityksiin verrattuna? Mitkä asiat rakentavat yrityksen mainetta? Onko yrityksellä maineriskejä? Millaisia viestinnän sävyjä kannattaa valita?

Näihin kysymyksiin löydät vastaukset Yritysten maine- ja vastuullisuustutkimuksesta. Mukana tutkimuksessa 2014 seuraavat yritykset:

Elintarvike Palvelu
ArlaFinavia (lentokenttä ja lennonjohtopalvelut)
AltiaFinnair
AtriaItella
Fazer-konserniRAY/Raha-automaattiyhdistys
HartwallVeikkaus
HKScanVR
PauligEnergia ja Asuminen
RaisioCramo
SaarioinenE.ON/Loiste
SinebrychoffFennovoima
SnellmanFortum
Vaasan OyHelsingin Energia
ValioNCC Rakennus
FinanssiNeste Oil
Danske BankPohjolan Voima
IfRamirent
IlmarinenSato
LähiTapiolaSRV Yhtiöt
NordeaTeboil
OP-Pohjola-ryhmäTVO/Teollisuuden voima
S-pankkiVattenfall
VarmaVVO
KauppaYIT
AlkoICT total
K-ryhmä (ed. Kesko/K-kaupat)Fonecta
LidlGoogle
StockmannMicrosoft
Suomen LähikauppaRovio
S-ryhmäTeleoperaattorit
 DNA
 Elisa
 Saunalahti
 Sonera
 TeleFinland

 

Palvelukonseptin toteutuminen ja asiakaskokemuksen johtaminen - Mystery shopping

Saavuta kilpailuetua asiakaspalvelun laadun ja myyntiosaamisen havainnoinnilla ja mittaroinnilla.

Asiakaskokemuksen kannalta on kriittistä tunnistaa kaikki kosketuspisteet. Houkutteleva ja yhtenäinen palveluketju on avain onnistumiseen.
Mystery shopping -tutkimus tarjoaa objektiivisen ja kattavan näkökulman palveluprosessin toteutumiseen.

 

Tutkimusta hyödyntämällä yritykset ovat

  • testanneet uuden konseptin, myyntiprosessin tai palvelukanavan toimivuutta
  • mitanneet koulutuksen tehoa
  • saaneet tietoa, kuinka aktiivisesti ja kenen tuotetta jälleenmyyjät suosittelevat
  • jakaneet tutkittua tietoa asiakaspalvelun tasosta asiakkaille, alihankkijoille ja  yhteistyökumppaneille.
  • lisänneet myyntiä aktivoimalla asiakaskohtaamisia
  • nostaneet asiakaspalvelun tasoa
  • parantaneet asiakastyytyväisyyttä
  • parantaneet henkilöstön motivaatiota aktiiviseen palveluun
  • varmistaneet tuotelanseerauksen toimivuuden
  • kasvattaneet ymmärrystä kilpailutilanteesta
  • määritelleet johdon mittarit myyntityön aktivoimiseksi ja asiakaskohtaamisen kehittämiseksi
  • lisänneet laadullisia tavoitteita myyjien ja esimiesten tuloskorttiin ja bonusjärjestelmään

 

Lisätietoja Mystery Shopping: Marika Korhonen, etunimi.sukunimi@tnsglobal.com