Kauppa & Ostaja

Tuoteryhmä kasvuun ostokäyttäytymistä ymmärtämällä

Haluamme olla apuna, jotta yhä useampi kuluttaja päätyy merkkiisi, ja tukena koko tuoteryhmäsi myynnin kasvattamisessa. Olemme tutkineet ostokäyttäytymistä jo yli 30 vuoden ajan.

Tutkimustemme mukaan tyytyväinen ostaja ostaa enemmän! Ostosten teon helppous kasvattaa rahankäyttöä. Kun myymälästä tai hyllystä on helppo ostaa, suoriutuu ostaja tehtävästään nopeammin ja tyytyväisenä.

Tiedätkö, millainen ostajan ostopolku on juuri sinun tuoteryhmässäsi, mitä kussakin ostopolun vaiheessa tapahtuu ja miten voit parhaiten vaikuttaa ostajaan? Me selvitämme sen ostokäyttäytymistutkimuksilla.

Käytettävissäsi on TNS:n Retail & Shopper -tutkimusmenetelmien koko kirjo kvalitatiivisista menetelmistä, mobiilietnografiasta ja silmäkameratutkimuksista havainnointiin ja haastatteluihin. Yhdessä Kantar Retailin kanssa olemme maailman johtava yritys shopper insight -tiedon tuottamisessa sekä vähittäiskaupan konsultoinnissa.

Retail & Shopper -työkalumme:

Suunnittelu

Optimaaliset kanavastrategiat

Mikä on ostoskäynnin tarkoitus? Entä millaisessa tilanteessa tuote aiotaan käyttää? Ostomissio ja käyttötilanne ovat avainasemassa ymmärtääksesi, milloin ja miksi tuoteryhmääsi kustakin kanavasta ostetaan. Tutkimus auttaa sinua sijoittamaan ”oikeat tuotteet” ”oikeaan paikkaan”.

 

 

 

Missä ostopolun vaiheissa ostajaan voidaan parhaiten vaikuttaa?

Tuotetta koskevia kontaktipisteitä on lukuisia – sekä kaupan sisällä että kaupan ulkopuolella. Kun selvitämme, miten eri kontaktipisteet vaikuttavat kuluttajan ostopäätökseen, pystyt kohdentamaan ”oikeat toimenpiteet” ”oikeaan hetkeen”.  

Aktivointi

Tehokkaampi hylly-layout ja ostajaan vaikuttaminen

Millainen hyllyrakenne helpottaa ostamista ja mitkä myymäläviestit ovat tehokkaimpia? Ymmärrä paremmin suunnitelmallisten ostajien sekä toisaalta merkkipäätöksen suhteen avointen ostajien tarpeita.

 

 

 

Tuoteryhmän triggerit ja oston esteet

Tuoteryhmän käytön triggereitä ja oston esteitä ymmärtämällä voit saada nykyistä useamman poikkeamaan tuoteryhmääsi ja ostamaan.

Testaus

Ideoiden testaus myymäläympäristössä

Miten pakkausta, hylly-layoutia tai myymälämarkkinointia koskevat muutokset  vaikuttavat ostokäyttäytymiseen?  Voimme toteuttaa testejä joko aidossa myymäläympäristössä tai virtuaalisesti.

Ostajaan vaikuttaminen ostopolulla – Connected Shopper

Connected Shopper auttaa selvittämään milloin, missä ja miten vaikutat ostajan ostoprosessiin. Kartoittamalla koko matkan, löydämme yhtenäisen lähestymistavan shopper-markkinointiin.

Kuinka saada satunnaiset shoppaajat säännöllisiksi ostajiksi?

Kartoitamme ostopolun tarpeesta kulutukseen ja tunnistamme touchpointit, jotka ajavat ostopäätökseen, niin kaupassa kuin sen ulkopuolellakin.

 

Lisätietoja Maritta Palvas, etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

Discover TNS’s three principles for making shoppers happy