Digitalisaation tutkimus

Voittajia ovat brändit, jotka hallitsevat monikanavaisuuden.

Valmiin ja räätälöidyn digitaalisen tutkimuksen lisäksi tarjoamme asiantuntijapalveluita ja tietoa liiketoiminnan kehittämisen tueksi. Julkaisemme toimialakohtaisia tutkimuksia, mittaamme web-sivustojen liikennettä, teemme sivustojen asiakaspalaute- ja käyttäjäkyselyitä sekä analysoimme tutkimusten ja sivustomittausten tuloksia.

Mitä digitalisaatio on?

Verkkokauppa, digitaaliset sisällöt, ohjelmallinen ostaminen, natiivimainonta, vertaiskauppa, puettava teknologia, esineiden internet, IoT, sosiaalinen media, digikuluttaja, digiarkistot, joukkorahoitus, sovellukset, älypuhelin, tablet, internet, Twitter, Snapchat, WhatsApp, Facebook, Tinder, Ruutu, Spotify, Netflix, Katsomo, Yle Areena, striimauspalvelu, suoratoisto, 3D-printtaus, digitaalinen markkinointi, digitaalinen media, analytiikka, sisältömarkkinointi… Digitaalisaatio on tätä ja paljon muuta. Mutta kuinka digitalisaatio kytkeytyy sinun liiketoimintaasi?

Opi tuntemaan digitaalinen kuluttaja ja digitaaliset palvelut pintaa syvemmältä Kantar TNS:n ratkaisujen avulla!

Digitaalisuus maailmanlaajuisesti - Connected Life

Connected Life on globaali vuosittainen tutkimus digitaalisista asenteista ja käyttäytymisestä. Tutkimukseen haastateltiin 70 000 internetkäyttäjää 57 maasta. Tutkimus tarkastelee yksityiskohtaisesti digitaalista kuluttajaa sekä tarjoaa strategista ohjausta sitouttamaan kuluttajat ja vaikuttamaan heihin. Tuorein tutkimus toteutettiin maailmanlaajuisesti kesä-syyskuussa 2016.

Instagramin ja Snapchatin käytön osalta mukana ovat alustaa edes joskus (päivittäin, viikoittain, kuukausittain tai harvemmin) käyttäneet. Connected Life_Brands on social infographic.pdf

Tutkimus toteutettiin 57 maassa 13.6.-15.8.2016 kohderyhmänä 16-65-vuotiaat netin käyttäjät. Suomessa tutkimukseen vastasi 1008 henkilöä.

http://connectedlife.tnsglobal.com

Sähköisten palveluiden kehitys

Tunnemme palveluiden kehityksen liiketaloudelliselta, tekniseltä ja konseptuaaliselta kannalta. 

Markkina-arviot

Yrityksen menestysmahdollisuuksien arvioinnissa erilaiset markkina-arviot ovat tärkeässä roolissa. Sähköisten palveluiden markkinoiden arviointi on yksi sähköisen liiketoiminnan perusteista.

Markkina-arvioita käytetään vastaamaan mm. seuraaviin kysymyksiin:

  • Paljonko on kokonaismarkkina ja kuinka suureksi markkina voi kasvaa
  • Asiakaspotentiaali: paljonko on potentiaalisia asiakkaita tai käyttäjiä
  • Paljonko euroja markkinalla liikkuu kolmen vuoden kuluttua
  • Mitkä ovat markkinan kehitysnäkymät Suomessa ja lähialueilla seuraavina vuosina
  • Kuinka paljon on mahdollista myydä verkkokaupassa
  • Ketkä ovat tärkeimpiä toimijoita markkinalla
  • Mitkä ovat menestyksen edellytyksiä markkinalla
  • Kuka on nousussa, kuka laskussa

Markkina-arviot saat paitsi Suomesta myös Baltiasta, Pohjoismaista, muualta Euroopasta - laajan kansainvälisen verkostomme ansiosta lähes mistä tahansa maasta.

Ennusteet

Ennusteet ovat käyttökelpoisia ja arvokkaita välineitä liiketoiminnan suunnittelussa. Niiden avulla on helppo arvioida tarvittavia panostuksia ja liiketoiminnan menestysmahdollisuuksia. Digitaalisten palveluiden suunnittelussa ennusteet luovat vahvan perustan kehitystyölle.

Tuotamme ennusteita sähköisen liiketoiminnan kehityksen tueksi. TNS Gallup tunnetaan mm. korkealuokkaisista sähköisen kaupankäynnin sekä palveluiden kävijämäärien ennusteista. Teemme myös tuoteryhmäkohtaisia myyntiennusteita haluamallesi aikajänteelle.

Kun tarvitset tietoa tulevaisuudesta, kannattaa kääntyä meidän puoleemme.

Suomalaiset internetissä - NetTrack

Vuosittainen NetTrack -tutkimus kertoo kiteytetysti, miten suomalaiset käyttävät internetiä. Se paljastaa mm. internetkäyttäjien määrän, internetkäytön jakautumisen vuorokauden aikana sekä mobiilin internetin ja sosiaalisen median käytön. Lisäksi selvitetään suomalaisten verkko-ostamisen yleisyyttä. Saat tietoa sekä tämän hetkisestä tilanteesta että soveltuvin osin trendivertailun vuodesta 2006 alkaen.

  •     Internetin käyttöuseus ja käyttöpaikka
  •     Tuotteiden ja palveluiden ostaminen ja ostouseus internetistä
  •     Internetin käyttö matkapuhelimella ja tablet-laitteella
  •     Suomalaisten internet-päivä. Mihin aikaan vuorokaudesta internetiä käytetään esim. sosiaaliseen mediaan, uutisiin tai nettipelaamiseen.
  •     Mitä on tehnyt sosiaalisessa mediassa edellisen kuukauden aikana
  •     Mitä internetin yhteisö- tai viihdepalveluja käyttää ja kuinka usein
Internetin rooli asuntokaupassa - Real Estate Online

Real Estate Online -tutkimus selvittää suomalaisten näkemyksiä ja kokemuksia internetin hyödyntämisestä paitsi asuntokaupassa, myös asuntojen ja loma-asuntojen vuokrauksessa. Seurannassa ovat mukana sekä kiinteistönvälittäjien, vuokra-asunnonvälittäjien, rakentajien, loma-asuntoja myyvien ja välittävien tahojen että kiinteistöalan ilmoitusmedioiden sivustot.

  • Asuntopalvelujen, kiinteistönvälitysyritysten ja rakennuttajien/rakentajien internet-sivujen tunnettuus ja käyttö
  • Vuokrattavia loma-asuntoja välittävien sivustojen tunnettuus ja käyttö
  • Sivustojen helppokäyttöisyyden arviointi sekä tarvevastaavuus, kun kiinteistökauppa tai vuokraaminen on ajankohtaista
  • Mitä tietolähteitä käytetään, kun etsitään uutta kotia tai vuokrattavaa loma-asuntoa
  • Mistä saadaan virike sivustolla vierailemiseen
  • Mitä palveluita kuluttajat toivovat asuntokaupan sivustojen tarjoavan.
Internetin rooli autokaupassa - Online Cars

Online Cars on Suomen laajin seurantatutkimus internetin roolista auton hankinnassa ja käytössä. Se auttaa ymmärtämään menestys- ja kilpailutekijät autoalan verkkopalveluiden luomisessa, ylläpidossa ja kehittämisessä. Tutkimus antaa ymmärrystä autoilijakohderyhmästä ja auton hankinnasta digiajassa.

  • Millaiset autoilun verkkopalvelut menestyvät?
  • Mikä saa kuluttajan autosivustoille?
  • Mitä autoilun verkkopalveluilta odotetaan?
  • Miten verkkopalveluiden tulisi kehittyä?
  • Mitä on tärkeää tietää eri kohderyhmistä? (uuden / vaihtoauton ostajat, oman autonsa myyjät)
  • Miten tavoittaa ja puhutella kohderyhmää?
Verkko-ostaminen Suomessa - Online Shopping

Online Shopping on Suomen monipuolisin verkkokaupan tutkimus, joka pureutuu verkkokaupan merkitykseen kuluttajan arjessa. Tutkimus paljastaa myös suomalaisten verkkokauppasuosikit.

  • Mikä draivaa verkkokaupan etenemistä Suomessa?
  • Mitkä ovat verkkokaupan esteet?
  • Millä tavoin verkkokauppa voi päästä asiakkaan sydämeen?
  • Miten verkkokauppaa hyödynnetään monipuolisesti ostamisen tukena?

 

Suomalaisen verkkokaupan muodot kehittyvät jatkuvasti, mikä asettaa haasteita paitsi verkkokauppiaille myös heidän sidosryhmilleen. Autamme verkkokauppapalveluiden suunnittelussa, valikoiman hallinnassa, kohderyhmien määrittelyssä ja verkkokaupan menestystekijöiden tunnistamisessa. Tarjoamme erinomaisen työkalun verkkokauppiaille, tavarantoimittajille, verkkokauppapalveluiden tarjoajille (mm. teknologiayritykset, jakelupalveluiden tarjoajat, maksupalveluiden tarjoajat) sekä alan konsulteille.